دست نویس های شاعرانه ...

شعر خودم و دیگران ، سرگرمی و داستان های جالب ...

دست نویس های شاعرانه ...

شعر خودم و دیگران ، سرگرمی و داستان های جالب ...

موسی مندلسون و فرمتژه ...

موسی مندلسون، پدر بزرگ آهنگساز شهیر آلمانی انسانی زشت و عجیب الخلقه بود.قدّی بسیار کوتاه و قوزی بد شکل بر پشت داشت.موسی روزی در هامبورگ با تاجری آشنا شد که دختری بسیار زیبا و دوست داشتنی به نام فرمتژه داشت.

موسی در کمال ناامیدی، عاشق آن دختر شد،ولی فرمتژه از ظاهر و هیکل از شکل افتاده او منزجر بود

زمانی که قرار شد موسی به شهر خود بازگردد، آخرین شجاعتش را به کار گرفت تا به اتاق دختر برود و از آخرین فرصت برای گفتگو با او استفاده کند.

دختر حقیقتاً از زیبایی به فرشته ها شباهت داشت، ولی ابداً به او نگاه نکرد و قلب موسی از اندوه به درد آمد. موسی پس از آن که تلاش فراوان کرد تا صحبت کند، با شرمساری پرسید:

- آیا می دانید که عقد ازدواج انسانها در آسمان بسته می شود؟

دختر در حالی که هنوز به کف اتاق نگاه می کرد گفت :

- بله، شما چه عقیده ای دارید؟

- من معتقدم که خداوند در لحظه تولد هر پسری مقرر می کند که او با کدام دختر ازدواج کند. هنگامی که من به دنیا آمدم، عروس آینده ام را به من نشان دادند و خداوند به من گفت: همسر تو گوژپشت خواهد بود"

درست همان جا و همان موقع من از ته دل فریاد برآوردم و گفتم:

"اوه خداوندا! گوژپشت بودن برای یک زن فاجعه است. لطفاً آن قوز را به من بده و هر چی زیبایی است به او عطا کن" فرمتژه سرش را بلند کرد و خیره به او نگریست و از تصور چنین واقعه ای بر خود لرزید. او سال های سال همسر فداکار موسی مندلسون بود.

نظرات 5 + ارسال نظر
هستی سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390 ساعت 03:41 ب.ظ

داستان قشنگی بود
احساس می کنم شما هنوز به خاطر بی ادبی بعضی ها ناراحتید.زیبایی مهم نیست مهم سیرت ادمهاست که باید زیبا باشه . زیبایی ممکنه به هر دلیلی از بین بره اما سیرت زیبا هیچوقت از بین نمی ره .

ممنون هستی جان ... نه من ناراحت نیستم ، من چه زشت باشم چه زیبا به نظر بقیه از قیافه خودم راضیم و خدا رو شکر میکنم ...
خیلی حرفت رو قبول دارم و همیشه دوست داشتم سیرت زیبای داشتم باشم نه صورت زیبا ... به هر حال خیلی بابته نظری که گذاشتی ممنونم واقعا لطف میکنی به من سر میزنی

هستی سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390 ساعت 04:38 ب.ظ

خوشحالم که ناراحت نیستید

باور کنید که علاوه بر صورت زیبا سیرت زیبایی هم دارید جدی میگم

ممنون هستی جان ... خیلی لطف داری واقعا دوستای خوب نعمت هستن راسته ولی خوب دوست خوب من هستیمه ، نعمت نیست !!! بازم ممنون به خاطر دلداری هات

هستی سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390 ساعت 08:40 ب.ظ

مرسی از این همه لطفی که دارید

بازم ممنون برای همه چیز هستی جان ...
همیشه موفق و پیروز باشی ...

بارون جمعه 30 اردیبهشت 1390 ساعت 02:09 ب.ظ

نظرم کوش

نمیدونم اگه نظر گذاشته بودی که حتما تایید میکردم !!!

محیا دوشنبه 2 خرداد 1390 ساعت 08:14 ب.ظ http://mahya-pm.blogfa.com

سلام!
مطلب قشنگی بود٬
آرزوی موسی خیلی خوب بود.فداکار ی قشنگی رو از خدا آرزو کرد!
میییییییییسی

سلام ... واقعا زیبا بود
اگه به ما میگفتن که زن یا شوهرت این شکلیه چیکار میکردیم !!!
واقعا خیلی زیبا و جالب بود به نظر من
ممنون بابته نظرت محیا جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد